Spartus šiuolaikinio gyvenimo tempas žmones užkrauna neatidėliotinais reikalais, kuriais svarbu pasirūpinti. Tad daugeliui nepavykta išmiegoti rekomenduojamų 8 valandų per parą. Toks elgesys kenkia ne tik žmogaus organizmui, bet ir akims. Koks nepakankamo miego poveikį jūsų akims, pasakojame žemiau.

Vieni pagrindinių akių skausmo kaltininkų yra darbai, kurie reikalauja didelio susikaupimo. Tokie darbai yra susiję su vairavimu, skaitymu ar rašymu. Vis labiau didėjant technologijų naudojimui akių nuovargis tampa vis dažnesne problema bet kokioje srityje dirbantiems žmonėms.

 

Pajuodę paakiai

Ekspertai sako, kad yra aiški koreliacija tarp miego stygiaus ir pajuodusių paakių. Taip atsitinka, nes miego stygius yra linkęs padidinti kraujo ir skysčių sulaikymą aplink akis. Šis rezultatas nėra pavojingas jūsų regėjimui, tačiau nemalonu tai, kad išoriškai atrodysite pavargę.

 

Sausos akys

Miego trūkumas per ilgą laiko tarpą verčia akis paraudonuoti, patinti ir išsausėti. Sausos akys atsiranda, kai akys nepagamina adekvataus kiekio ašarų joms drėkinti. Tai gali lemti, kad akys bus jautresnės šviesai, paraudonuos, niežtės ir padarys vaizdą nebe tokį ryškų.

 

Akies trūkčiojimas

Daugelis žmonių yra susidūrę su keistu akies trūkčiojimu. Nors ši būklė nėra pavojinga ar kenkianti jūsų akių sveikatai, tačiau ji gali trukdyti dirbti kasdienius darbus. Šis nepatogus pojūtis nėra ilgalaikis ir dažniausiai atsiranda, kai jūs prastai išsimiegate. Problemą išspręsti galima  gerai pamiegojus ir leidus akies raumenims pailsėti.

 

Įtemptos akys

Akims yra labai svarbu, kad jūs gautumėte gerą nakties miegą, nes joms to nesuteikus, dienos metu akys įsitemps. Nors tai ir nesukels nuolatinio akių pažeidimo, bet gali lemti nedidelį jų skausmą. Daugelis žmonių naudojasi elektroniniais prietaisais dirbdami, nes tai – jų darbo dalis, o kur dar socialinių tinklų naudojimas, kuris ne tik atima daug laiko, bet ir reikalauja nepaliaujamo mūsų akių darbo.

 

Glaukoma

Kone rimčiausia problema galinti atsirasti dėl miego trūkumo yra glaukoma. Ją sukelia miego apnėja. Jos metu miegant žmogus patyria kvėpavimo pertraukimus ir nuolatos pabunda, taip negalėdamas nukristi į gilų miegą. Išsivysčius glaukomai, akies viduje susikaupia per didelis spaudimas, kuris gali pažeisti optinį nervą, o tai gali lemti stiprų regėjimo suprastėjimą ar net aklumą.

 

Patarimai, kaip galima gauti daugiau miego

Minėtų nepatogumų galima išvengti jeigu gerai išsimiegosite. Pateikiame jums kelis patarimus kaip galite pagerinti miego kokybę:

  • Valandai prieš miegą pritemdykite šviesas, kad leistumėte organizmui žinoti, jog ruošiatės miegoti.
  • Stenkitės laikytis pastovaus miego grafiko. Tokiu būdu jūsų kūnas gerai reguliuos miego ir energijos lygius.
  • Miegokite vėsioje ir tamsioje aplinkoje, nes tai palankiausios sąlygos užmigti daugeliui žmonių.
  • Prieš miegą naudokite mažiau elektroninių prietaisų, kurie skleidžia mėlyną šviesą.
  • Pasistenkite per dieną bent minimaliai pasportuoti, nes sportas gerina jūsų miego kokybę. Tačiau venkite sporto likus 3 valandoms iki miego, nes gali būti sunku užmigti.
  • Kiek įmanoma venkite cukraus ir kofeino prieš miegą.
  • Paskaitykite knygą prieš einant miegoti, nes tai leis atsipalaiduoti ir greičiau panirti į miego būseną.